Günümüzde küçük büyük her iş sanal
ortama aktarılmış durumdadır. Önceden bir işin yapılması ve sonuçlanması için
birden fazla adım ve süreç gerekiyordu. Günümüzde ise aynı iş daha az işlem
süreçleri ile iş tamamlanmaktadır. İşlem süreçlerinde azalma getiren ise teknik
yatırımlar ve teknolojik olarak geliştirilen yeni iş tanımlamalarıdır.
Son yıllarda kullanımı artan ve hızla
yayılan teknolojik yeniliklerden biriside KEP sisteminin hayata geçirilmesi ile
kâğıt ortamında haberleşmenin önüne geçilerek zamandan, kırtasiye masrafından
tasarruf sağlanmaktadır. Ayrıca normal haberleşme ve belge aktarımı için
yapılan birçok görünmez masraf yapılmayacaktır. KEP sayesinde iletişim
süreçleri hızlanmış olacak, aynı işlem için harcanan süre azalacak, o iş için
ayrılan personelde tasarruf sağlanmış olacaktır.
KEP
(Kayıtlı Elektronik Posta) nasıl işlemektedir?
E-devlet uygulamasından birisi olan
e-imza ile hazırlanan elektronik belge ve bilginin muhatabına aktarılması için
gerekli ve elzem olan KEP sisteminin kullanımı basit ve kolaydır. Yapılması
gereken hali hazırda kullandığı elektronik posta adresini KEP sistemi Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcıları (KEPHS) hizmeti veren kuruma bildirmesi ve onaylatması
gerekmektedir. Bu işlemlerden sonra yapılacak her türlü e-imzalı elektronik
gönderinin muhatabına ulaşıp ulaşmadığı KEPHS hizmeti veren kurum tarafından
kontrol edilecektir. Gönderilen elektronik postanızın KEP sahibi muhatabınıza
ulaşıp ulaşmadığı size bildirilecektir. Gönderinin muhataba ulaştırılması
görevi KEPHS hizmeti veren kurumların sorumluluğundadır. Yapılan işlemlerin
ortasında KEPHS hizmeti veren kurum olacaktır. Her gönderi KEPHS hizmeti veren
kurum tarafından e-imza ile onaylanarak geçerli olması sağlanacaktır.
KEPHS
hizmeti veren kurumun farklı olması sorun olur mu?
KEPHS hizmeti verme işlemi için
gerekli yetkilendirme işlemleri yapılmıştır. Bu hizmeti birden farklı ve farklı
yerlerdeki şirket ve kurumlar verebilmektedir. Farklı kurumlardan KEP (Kayıt
Elektronik Posta) hizmeti alınabilmektedir. Sonuçta bu bütün posta ve
gönderilerin takibinin yapıldığı ana bir sistem vardır. Sonuçta yapılan
haberleşmeler buradan onaylanmakta KEPHS hizmeti veren kurumlar birbirleri
arasında koordineli olarak hizmet vermektedirler.
Sonuç olarak e-imza tek başına
kullanılabilir ama asıl işlevini yerine getirememiş olacaktır. E-imza
kullanımındaki asıl amaç masrafların, maliyetlerin, kâğıt, kalem, posta,
gönderi gibi masrafların azaltılması ya da yok edilmesi amaçlanmıştır. Eğer
e-imza ile KEP sistemi kullanılmayacak ise bazı masrafların mecburen yine
yapılması gerekecektir. Bu durumda e-imza asıl yapması gerekeni yapamayacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder